کانکس دو طبقه

کانکس دو طبقه

کانکس دو طبقه

تا به حال موارد زیادی را دیده اید که کانکس دو طبقه در آن استفاده شده است . برای کاربردهای بسیار زیادی از این سازه های پیش ساخته استفاده می شود . معمولاً عمده استفاده از آنها در مواردی است که فضا کم و تعداد افرادی که قصد اقامت آنها را داریم ، زیاد است . در این نوشتار سعی کرده‌ایم به توضیح انواع و نیز کاربردهای کانکس دو طبقه بپردازیم

روش ساخت کانکس دو طبقه

در کانکس های دو طبقه در واقع ، ما با دو کانکس پیش ساخته مواجه هستیم . کانکس طبقه پایین و اول دارای یک اسکلت تقویت شده و استراکچر قدرتمند است . در اطراف سازه طبقه اول ، چهارستون بسیار قدرتمند به کار رفته است که کانکس طبقه دوم به آن از طریق پیچ و مهره متصل می شود . و اینگونه می توان استحکام و امنیت طبقه دوم را نیز فراهم کرد .

همچنین با همین روش می توان چندین طبقه را درست نمود . به این منظور مثلاً زمانی که قصد داریم یک کانکس سه طبقه را بسازیم ، طبقه اول و دوم را دارای استراکچر و اسکلت قدرتمند می کنیم و سپس طبقه سوم را بر روی آن پیچ و مهره می‌نماییم . در هر کدام از این کانکس های چند طبقه مساحت و زیربنایی که استفاده می شود ، متغیر بوده و می تواند کم و زیاد شود . اینکه چه مقدار مساحتی در آن استفاده شود ، همگی بسته به نیاز مشتری است کانکس ویلایی.

 تفاوت کانکس دو طبقه و دوبلکس

تفاوت کانکس دو طبقه و دوبلکس

تفاوت کانکس دو طبقه و دوبلکس

یکی از تفاوت‌هایی که بین کانکس های چند طبقه و کانکس های چند قلو وجود دارد ، این است که کانکس های دو یا چند قلو برای ساخت خود فضای زیادی را اشغال می کنند و حتی گاهی چند صد متر مربع فضا برای نصب خود نیاز دارند . اما در کانکس های دو یا چند طبقه فقط و فقط به اندازه مساحت و زیر بنای کانکس طبقه اول فضایی اشغال می شود و دیگر کانکس ها بر روی آن سوار می شوند . در نتیجه نسبت به کانکس های چند قلو مساحت و زیربنای بسیار کمی را اشغال می کند.

به همین خاطر است که این کانکس ها برای شرکت ها و پروژه های ساختمانی که فضای زیادی را در اختیار ندارند ، بسیار کاربردی است . و می توانند به جای استفاده از کانکس های چند قلو در حداقلی ترین فضا از کانکس های چند طبقه استفاده کنند . این یعنی حداکثر استفاده از فضای مفید کانتینر فروشگاهی.

  • امکانات و تجهیزات

در کانکس های چند طبقه با توجه به نیاز مشتری می توان امکانات و تجهیزات مختلفی را در آنها به کار برد ؛ به عنوان مثال می توان از سرویس بهداشتی ، آشپزخانه ، انبار ، اتاق نشیمن ، اتاق خواب ، سرویس بهداشتی ، فضای انتظار ارباب رجوع ، میز پیشخوان ، میز مشتری ، میز منشی ، آبدارخانه ، اتاق جلسات و موارد بسیار دیگر استفاده کرد .

نکته حائز اهمیت این است که از آنجا که در سازه دو طبقه ، طبقات آن مجزا حساب می شوند ، در نتیجه در ساخت آن می ‌توان هر کدام از طبقات را دارای امکانات و تجهیزات کاملی نمود .

  • راه پله

کانکس های دو طبقه معمولاً از طریق یک راه پله با یکدیگر اتصال و ارتباط برقرار می کنند که معمولاً این راه پله ها در در خارج کانکس واقع شده است . معمولاً شما این کانکس ها را در کارگاه های ساختمانی زیاد دیده اید ؛ در بعضی از موارد این کانکس ها بالای پیاده رویی که افراد در آن رفت و آمد می کنند ، نصب می شوند . اما در کانکس های دوبلکس معمولا این راه پله ها در درون خود کانکس واقع شده است.

با استفاده از موارد مختلف می توان زیبایی و طراحی خیره کننده تری برای کانکس در نظر گرفت و فراهم کرد . به عنوان مثال می توان از سفال های رنگی در سقف آن استفاده نمود تا یک شیروانی رنگی بسیار زیبا ساخته شود ؛  همچنین می توان با استفاده از ورقه های شیبدار ، سقف شیروانی قشنگ را برای آن ها ساخت انواع کانکس.

 کاربرد کانکس دو طبقه

کاربرد کانکس دو طبقه

کاربرد کانکس دو طبقه

کانکس های دو طبقه در موارد زیادی استفاده می شود ؛  نکته ای که در تمامی موارد استفاده از کانکس های دو طبقه یا چند طبقه مشترک است ، این است که در تمامی آن ها نیاز به فضای سکونتی زیادی می باشد . اما مساحتی که در آن پروژه نصب کانکس می‌خواهد انجام شود ، بسیار کم است . بنابراین استفاده از کانکس های چند طبقه بسیار در آنها اهمیت پیدا می کند . برخی از مواردی که در آنها کانکس ها ی چند طبقه به کار می روند ، عبارتند از :

  •  کانکس دو طبقه اداری

در کانکس اداری آنچه دارای اهمیت است ، داشتن فضای زیادی برای استقرار کارمندان و کار کردن آنها می باشد . در نتیجه هر کدام از طبقات پارتیشن بندی شده تا بتوانند افراد زیادی از آنها به عنوان اتاق استفاده کنند کانکس معدن.

  •  کانکس دفتر کار و مدیریت

کانکس دفتر کار و مدیریت

کانکس دفتر کار و مدیریت

یکی از سازه هایی که طراحی خاص و منحصر به فردی دارد ، کانکس مدیریت است . طراحی و ساختار این دسته از سازه های پیش ساخته نسبت به دیگر سازه ها متفاوت بوده و معمولاً بسیار لوکس و لاکچری تر است . معمولاً از آنجایی که سقف سازه های پیش ساخته شده مدیریت بلند طراحی می‌شود ، در آن ها از سازه های دو طبقه استفاده نمی شود . اما در مواردی می توان با تغییراتی در طراحی آن کانکس مدیریت را چند طبقه نمود .

  •  خوابگاه مسکونی

در پروژه های ساختمانی و یا مراکز پلیس که در جاده ها واقع هستند و موارد مختلف دیگر ، می توان با استفاده از کانکس های چند طبقه ، افراد زیادی را در آن ها مستقر کرد .

استفاده در پروژه های ساختمان سازی

یکی دیگر از موارد کاربرد کانکس های چند طبقه ، استفاده از آنها در پروژه های ساختمان سازی است . در این پروژه ها می ‌توان با استفاده از کانکس های چند طبقه ، در یک مساحت بسیار کوچک ده ‌ها نفر را از کارگران اسکان داد . در نتیجه استفاده از آنها بسیار به صرفه است کانتینر معدن.

  •  استفاده برای کارگران

در معادن ، کارخانه ها ، کارگاه ها ، پروژه های ساختمانی و موارد بسیار دیگر ، برای این که بتوان تعداد افراد زیادی از کارگران را اسکان داد ، از کانکس های چند طبقه به این منظور استفاده می کنند.

  •  کمپ های توریستی

معمولا در مکان هایی مانند جنگل ها ، امکان این که بتوان ساختمان سازی انجام داد ، وجود ندارد . در نتیجه افراد از سازه های پیش ساخته در آن استفاده می کنند . همچنین مساحت زیادی برای استقرار کانکس های مختلف نیز وجود ندارد ؛ در نتیجه استفاده از سازه های پیش ساخته چند طبقه در این گونه موارد بسیار اهمیت دارد . با استفاده از این کانکس ها می توان تعداد زیادی از توریست ها را در فضای کم اسکان داده و امنیت آنها را برقرار کرد .

  • نهادها و مراکز استفاده کننده

نهادها و مراکز استفاده کننده

نهادها و مراکز استفاده کننده

سازمان ها ، نهادها و ارگان‌های مختلفی هستند. از این سازه های پیش ساخته ، در جهت اهداف خود استفاده می کنند ؛ از جمله این مراکز می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • فرمانداری ها
  • شرکت های پیمانکاری
  • استانداری ها
  • سازمان های دولتی
  • مراکز بهداشت
  • سازمان های خصوصی
  • نیروهای نظامی
  • خودروسازی ها
  • تولیدی ها
  • راهسازی ها
  • شهرداری ها
  • پروژه های عمرانی
  • شرکت های خودروسازی
  • و در نهایت شرکت های ساختمانی
  • کانتینر بیت­کوین

در تمامی این سازمان‌هایی که نام برده شد ، کانکس های دو یا چند طبقه بسیار دیده می شود . همچنین با توجه به نیاز آنها می‌توانند دارای ابعاد مختلفی باشند .

 مزایای کانکس دو طبقه

مزایای کانکس دو طبقه

مزایای کانکس دو طبقه

آنچه امروز باعث استفاده زیاد از این سازه های پیش ساخته شده است . ویژگی های بسیاری است که آنها دارند ؛ به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  صرفه جویی در زمان

با استفاده از این سازه های پیش ساخته می توان در کمترین زمان ممکن صاحب  یک سازه با امکان استقرار افراد زیادی در آن شد . معمولاً خرید و نصب کانکس کمتر از ۲ الی ۳ روز طول می کشد . در نتیجه می توان در زمان تا حد زیادی صرفه جویی کرد.

  • صرفه جویی در هزینه

بر خلاف ساختن بناهای سنتی که هزینه‌های بسیار زیادی را بر دست افراد می گذارند ، این کانکس ها با کاهش هزینه ها به صورت بسیار چشمگیر می توانند صرفه اقتصادی بسیار بیشتری داشته باشند کانتینر در خوزستان.

  •  امکان فروش مجدد

پس از اتمام پروژه با فروش مجدد سازه دو طبقه بسیاری از هزینه های پرداخت شده باز می گردد .

  • قابلیت جابجایی

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این دسته از سازه های پیش ساخته ، قابلیت حمل و نقل و جابجایی آنها می باشد . پس از اتمام پروژه و هنگام استارت شروع پروژه بعدی ، می توان این کانکس ها را در محل انجام پروژه جدید نصب کرد.

جمع بندی

با توجه به موارد بسیار زیادی که به عنوان مزیت در این دسته از کانکس ها به شمار می روند  ،می ‌توان آنها را به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین سازه ها در نظر گرفت . استفاده از سازه دو طبقه یا چند طبقه ، علاوه بر طراحی زیبایی که می توان برای آن در نظر گرفت ، مهمترین مزیتی که دارد این است است که می توان در کمترین فضای ممکن افراد بسیار زیادی را مستقر کرد .

در این نوشتار در مورد انواع سازه دو طبقه و کاربردهای آن صحبت نموده ایم . امیدوارم برای شما مفید واقع شده باشد کانتینر تبریز.

b2n

yun

rizy

Two-storey conexe

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *